MUZYKA


Muzyka - przynosi spokój i radość, oczyszcza, koi, leczy, przywraca wspomnienia.

...



Wchodzę do jednego z pokojów hospicyjnych. Pan w średnim wieku, z gigantycznymi słuchawkami na uszach. Leży w łóżku, o które oparta jest piękna gitara, obok profesjonalny sprzęt muzyczny. Jego oczy i usta - malują się w przyjemny, łagodny widok. Jestem tam teraz spokojnie zbędna. Wrócę później szczęśliwie niezauważona.

...

Spokojnym i podgarbionym krokiem maszeruje Pani Zosia. Piękna Pani, dodaje uroku korytarzom hospicyjnym.  Biała, haftowana koszula nocna.  Na szyi białe kabelki, w uszach maleńkie słuchaweczki, w pomarszczonej dłoni strzałeczki, pauza, on i off. Na ustach duma i zadowolenie. Wnuczek miał świetny pomysł na prezent.

... 


Pani Janinka - przytula jaśka i wsłuchuje się w cichutkie i dobrze wszystkim znane kołysanki. Nie przeszkadzam - wiem jaką mają moc. Znam je wszystkie na pamięć, moje maleńkie dzieci też. Przyjdę więc za chwilkę - usłyszeć spokojny oddech snu i okryć ciepłą pierzyną.

...

Dwa najpiękniejsze wydarzenia w moim życiu - narodziny córeczki i narodziny synka. W tle muzyka - moja ulubiona, wyselekcjonowana przez mojego męża. Obecnie, dziwnie radująca moje dzieci. Czy kiedy się poważnie zestarzeją, ktoś pomoże im usłyszeć melodię, która była przy ich początku? 

Kategoria:

Udostępnij:

0 komentarze